8:32 AM

Mata

Posted by ridslife


Semalam hari yang sangat mengejutkan bagi aku. Pas bangun je dari tidur terus aku ke bilik air. Ape lagi nak basuh muka gosok gigi dan nak solat subuh. Tapi alangkah terperanjat nyera aku bila aku dapati mata ku merah bagaikan biji saga. Knape ni? Sakit mata ke? Knape perlu hari nie baru nak kena? Semua persoalan ini membelenggu diriku. Biasa kalo sakit mata, mataku akan sakit tapi ni x sakit pun. Cuma rasa kegatalan sahaja yang menghantui mataku. Aku rasa mataku telsh dimasuki oleh ulat lampu semasa aku sedang nyenyak tidur. Pada malam sebelum aku tidur, aku dapati banyak ulat lampu berkeliaran dalam bilikku. Selepas test BEL semalam aku terus ke Unimart mencari eye mo bagi mengurangkan rasa gatal ni. Masa jawab BEL tu aku rasa macam nak gonyoh je mata ni. Alhamdulillah pas jr titiskan eye mo rasa gatal itu hilang dan warna kemerahan pada mataku beransur-ansur hilang. Tapi sampai saat mataku masih lagi merah tapi tidaklah seteruk semalam namun rasa gatal telah hilang. Bila aku bangun je dari tidur hari ni, aku dapati mataku semakin pulih dan tidak semerah semalam. Alhamdulillah.

0 comments:

Post a Comment